• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Definities

Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 - Toepasselijkheid

Artikel   4 - Het aanbod

Artikel   5 - De overeenkomst

Artikel   6 - Herroepingsrecht

Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel   9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Betaling via Billink 

Artikel 15 - Klachtenregeling

Artikel 16 - Geschillen

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


AllesTegenBloedluis.nl

Een handelsnaam van Online Winkelstraat Nederland 


Adres: Pekelwerk 38 9663AW Nieuwe Pekela

Telefoonnummer: +3185 065 5453

E-mailadres: [email protected]

KvK-nummer: 84950110

Btw-identificatienummer: NL004032094B91

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  4. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  2. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht 

Bij levering van producten: 

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen een termijn van 61 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte dag.
  2. Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat noodzakelijk is om te beoordelen of het product behouden wil worden. Indien de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer te retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Indien de consument niet zorgvuldig met het product omgaat en het product hierdoor beschadigd raakt, is de consument aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.
  4. De consument is verplicht om zijn herroepingsrecht binnen 61 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit dient te gebeuren middels het modelformulier dat door de ondernemer is verstrekt. Deze is te vinden op onze website onder het kopje "Retouren, Garantie en Klachten".
  5. Na het kenbaar maken van het herroepingsrecht moet de consument het product binnen 14 dagen retourneren. De consument dient te kunnen bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.
  6. Indien de consument na afloop van de in lid 4 en 5 genoemde termijnen geen gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft geretourneerd, is de koopovereenkomst definitief.

Bij levering van diensten: 

  1. Bij de aankoop van diensten heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen een termijn van 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht voor diensten, dient de consument zich te richten naar de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn/haar rekening, tenzij de ondernemer heeft aangeboden deze kosten te vergoeden of indien het gaat om een product dat niet conform de overeenkomst is geleverd.
  2. Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling, terugbetalen. De terugbetaling geschiedt via hetzelfde betaalmiddel als dat welke de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk instemt met een andere betaalmethode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  3. De terugbetaling vindt plaats op voorwaarde dat:
    a. Het product in goede staat en compleet is ontvangen door de ondernemer; of
    b. De consument sluitend bewijs kan overleggen van de complete terugzending van het product.
  4. De verzendkosten voor de terugzending worden vergoed tot een maximum van € 5,95 per bestelling. Indien de consument voor een duurdere verzendmethode kiest, zijn de extra kosten voor eigen rekening.
  5. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die om hygiënische redenen niet retour kunnen worden gezonden, zoals geopende verpakkingen van voedingsmiddelen, en op producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht bestaat niet bij de volgende overeenkomsten:

1) voor de levering van diensten nadat de dienst volledig is uitgevoerd, mits met de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en onder erkenning van het feit dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen zodra de overeenkomst volledig door de handelaar is uitgevoerd

2) voor de levering van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de handelaar geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen

3) voor de levering van goederen die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn

4) voor de levering van goederen die snel bederven of aflopen (levende voedseldieren, roofmijten, diepvriesproducten, waterplanten etc)

5) voor de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en die na levering werden ontzegeld

6) voor de levering van goederen die na de levering naar hun aard onlosmakelijk met andere goederen zijn vermengd

7) voor de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de koopovereenkomst, waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de feitelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de handelaar geen invloed heeft

8) wanneer de consument specifiek om een bezoek van de handelaar heeft verzocht met het oog op het uitvoeren van dringende reparaties of onderhoud. Als de handelaar tijdens het bezoek aanvullende diensten verleent waarom de consument specifiek heeft verzocht (d.w.z. reparatie of onderhoud), is het herroepingsrecht van toepassing op deze aanvullende diensten of goederen. Evenzo is, wanneer de handelaar tijdens het bezoek andere goederen levert dan de vervangingsonderdelen die nodig zijn om de reparatie of het onderhoud uit te voeren, het herroepingsrecht op deze goederen van toepassing

9) voor de levering van verzegelde audio- of video-opnamen of verzegelde computersoftware die na levering niet verzegeld zijn

10) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten voor de levering van dergelijke publicaties

11) die zijn gesloten op een openbare veiling

12) betreffende de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering of diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding indien de overeenkomst voorziet in een specifieke datum of periode van uitvoering

Informatie over het herroepingsrecht

Het herroepingsrecht biedt consumenten de mogelijkheid om binnen een bepaalde termijn een overeenkomst te annuleren. Voor de producten die hierboven zijn genoemd, is dit recht uitgesloten. Wij raden klanten aan om de producten bij ontvangst goed te controleren.

Onjuiste levering of defecte producten

Als u een verkeerd of defect product heeft ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dit kan via telefoon: +31 85 065 5453 of per e-mail: [email protected]. Wij zullen u begeleiden in het proces om een oplossing te vinden.

 

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in btw-tarieven.
  2. De ondernemer kan producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt. Deze variabele prijzen worden duidelijk vermeld in het aanbod.
  3. Prijsverhogingen zijn binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien
    • De ondernemer dit expliciet heeft bedongen
    • Deze verhogingen het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen
    • De consument het recht heeft om de overeenkomst te beëindigen met ingang van de datum waarop de prijsverhoging ingaat
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. De ondernemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de gevolgen van dergelijke fouten. In geval van een foutieve prijs is de ondernemer niet verplicht om het product of de dienst te leveren tegen deze foutieve prijs.

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
    • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. e consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling

  1. Betalingen voor aankopen bij Online Winkelstraat Nederland dienen te worden voldaan binnen een termijn van 14 dagen na de datum van de factuur, tenzij anders overeengekomen. Deze termijn begint op de dag na ontvangst van de factuur. Onbetaalde facturen aan het einde van een kalendermaand worden gecrediteerd, tenzij anders afgesproken. Indien de betaling na de creditering wordt verwerkt, zal er een nieuwe factuur worden aangemaakt.
  2. Vooruitbetaling is niet verplicht voor consumenten. Consumenten hebben de mogelijkheid om achteraf te betalen via Billink, zoals beschreven in Artikel 14 van onze algemene voorwaarden, mits dit geaccepteerd wordt door Billink. Voor bedrijven is het ook mogelijk om te betalen via Billink, of om per e-mail contact op te nemen om de order vanuit de ondernemer op rekening te ontvangen.
  3. Online Winkelstraat Nederland biedt diverse betaalmethoden aan. Deze methoden worden vermeld onder het kopje "Betaalmethoden" onderaan op onze website. Klanten kunnen daar informatie vinden over beschikbare opties, zoals creditcard, iDEAL, PayPal, bankoverschrijving, en andere geaccepteerde betaalmethoden.
  4. Bij wanbetaling behoudt Online Winkelstraat Nederland zich het recht voor om na twee herinneringen en een aanmaning een incassobureau in te schakelen. Alle kosten die hieruit voortvloeien, inclusief maar niet beperkt tot incassokosten en eventuele gerechtelijke kosten, zullen worden verhaald op de klant.
  5. Online Winkelstraat Nederland is niet verantwoordelijk voor het niet verwerken van een betaling als gevolg van onjuiste betaalgegevens, zoals ontbrekende factuurnummers, ordernummers, of klantnummers, of indien de betalingsinformatie foutief is. Indien een betaling niet wordt verwerkt vanwege dergelijke fouten, dient de klant contact op te nemen met Online Winkelstraat Nederland om het probleem op te lossen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de betalingsgegevens correct en volledig zijn ingevuld.
  6. In geval van betalingsgeschillen tussen Online Winkelstraat Nederland en de klant, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ongeacht de woonplaats van de consument.

 

Artikel 14 - Betaling via Billink

  1. De persoonsgegevens en/of bedrijfsgegevens die de consument in het kader van de bedrijfsvoering verwerkt, worden (mede) door haar dan wel door derden aan wie de vorderingen gecedeerd (overgedragen) worden gebruikt voor of bij: a) risicoanalyses b) de voorkoming, opsporing en bestrijding van fraude of onregelmatigheden” Tevens zal de klant de volgende passage opnemen in haar algemene voorwaarden, disclaimer of gelijksoortige uitlating: “Betaling dient binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan aan Billink B.V. (hierna: “Billink”). Alle rechten uit hoofde van de vordering zijn immers door ons overgedragen aan Billink, die de inning van de vordering zal verzorgen. Uw gegevens worden door of namens Billink getoetst en geregistreerd, deze gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor de incasso van vorderingen en toetsing van orders in de uitvoering van het acceptatiebeleid van aangesloten organisaties. Billink behoudt zich het recht voor om het verzoek van de klant voor betalen op rekening te weigeren. De gehanteerde betalingstermijn is een fatale termijn. Bij niet tijdige betaling is de klant dan ook zonder ingebrekestelling in verzuim en is Billink gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur maandelijks wettelijke vertragingsrente in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van een maand als hele maand wordt beschouwd. Billink is bovendien bij wet gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten bij de klant in rekening te brengen. Deze kosten betreffen een percentage van de hoofdsom conform artikel 6:96 lid 5 BW en het bijbehorend “Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten” en bedragen ten aanzien van consumenten minimaal € 40,00 en maximaal € 6.775,00. Ten aanzien van bedrijven gelden de percentages waarna in de voorgaande zin wordt verwezen ook, maar berekent Billink minimaal € 75,00. Billink is tevens gerechtigd bij bedrijven herinnerings- en aanmaningskosten in rekening te brengen, onverminderd het recht van Billink om de daadwerkelijk gemaakte kosten aan bedrijven door te belasten indien deze het aldus berekende bedrag te boven mochten gaan. Billink is tevens gerechtigd haar vorderingen aan een derde over te dragen. Hetgeen in het voorgaande met betrekking tot Billink is bepaald gaat in dat geval over op de derde aan wie de vordering is overgedragen.

 

Artikel 15 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 16 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ongeacht de woonplaats van de consument. Dit omvat de uitsluiting van het Weens Koopverdrag.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer met betrekking tot de totstandkoming, uitvoering of interpretatie van overeenkomsten met betrekking tot door de ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, dienen in eerste instantie te worden voorgelegd aan onze klantenservice. We verzoeken de consument vriendelijk om eventuele klachten zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen een redelijke termijn, aan onze klantenservice voor te leggen.
  3. Indien het geschil niet tot een bevredigende oplossing leidt via onze klantenservice, kan het geschil worden voorgelegd aan een geschillencommissie. De consument heeft de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie WebwinkelKeur, gevestigd te Enschede.
  4. De Geschillencommissie WebwinkelKeur doet uitspraak onder de voorwaarden zoals vastgesteld in haar reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wijze van bindend advies.
  5. Mocht de ondernemer surseance van betaling hebben verkregen, failliet zijn verklaard of de bedrijfsactiviteiten feitelijk hebben beëindigd voordat het geschil door de commissie is behandeld en een einduitspraak is gewezen, zal de Geschillencommissie het geschil niet behandelen of de behandeling staken.

 

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.



Datum laatste herziening: 28-11-2024